#14 przyjaźń z innej perspektywy

     Dziś chciałabym poruszyć wątek przyjaźni damsko-damskiej jak i damsko-męskiej. Jak to z nią jest? Czy dwie kobiety są w stanie się ze sobą przyjaźnić i nie wydrapać sobie oczu, i czy możliwa jest przyjaźń z facetem bez zakochania się?
     Jeżeli chodzi o przyjaźń damsko-męską, uważam że nie jest ona możliwa. Jasne, będzie ona trwała przez jakiś czas -  do momentu, kiedy jedna z osób wyzna, że zakochała się w tej drugiej, albo co gorsza - będzie to dusić w sobie. Jesteśmy tak zbudowani, że ciągnie nas do facetów, a facetów ciągnie do nas. No życie. Nawet jeżeli wydaje nam się, że relacja z naszym przyjacielem jest przejrzysta, może się zdarzyć tak, że zacznie przeszkadzać nam to, że o spotyka się z inną kobietą, a my schodzimy na dalszy plan. Wkrada się wtedy zazdrość. Ale dlaczego? Skoro umawiamy się tylko na przyjaźń z chłopakiem, to nie powinnyśmy mieć pretensji do niego, ze spotyka się z kimś innym. A co, jeżeli nasz przyjaciel zakocha się w nas,a  my traktujemy go jedynie jak brata? Może stać się tak, ze wszystko co jest między nami zostanie przekreślone przez jedno wyznanie. Oczywiście - z niektórych przyjaźni rodzą się związki i to jest piękne. Ale nie mówimy tu o miłości a o przyjaźni damsko-męskiej. Zawsze jedna z osób będzie patrzyła na tę drugą w sposób, w który nie powinna patrzeć. Baby to wredne stworzenia. Pamiętajcie o tym, zanim zaczniecie się z nimi przyjaźnić. 
     A co z przyjaźnią damsko-damską? Kobiety to stworzenia zawistne, zazdrosne i mściwe. Więc to logiczne, jaka mieszanka powstanie po złączeniu dwóch niewiast. Przeważnie wszystkie moje bliższe znajomości z tą samą płcią kończyły się źle. Nie dlatego, że nie potrafię się z człowiekiem dogadać, a przez brak szczerości. Zawsze wybuchało z nich szambo. Przez zatajanie pewnych rzeczy, po pewnym czasie wypływało z nich coś, co przypomina mieszankę najbardziej śmierdzących fekalii. No i masz babo placek. Nie toleruję takich zachowań, więc po prostu się odsuwam. Dlaczego tego nie naprawiam? Najzwyczajniej nie chcę babrać się w tych wszystkich odchodach. 


     Po przeczytaniu tego tekstu zastanawiacie się pewnie jaka przyjaźń istnieje skoro damsko-damska i damsko-męska jest nic nie warta. Odpowiedź jest jasna. Nie ważne, czy przyjaźnicie się z kobietą, czy z mężczyzną - wasze relacje muszą być szczere. Sama mam kilka dobrych koleżanek, z którymi mogę porozmawiać na każdy temat, kiedy się z nimi zobaczę. Bez obgadywania, czy pretensji. Mam kumpelę, z którą znam się od pierwszej klasy gimnazjum i kiedy mam coś między zębami,  powie mi to, a nie będzie śmiała się za plecami. I to są prawdziwe relacje. A nie udawanie czyjejś przyjaciółki lub przyjaciela i odwalanie za ich plecami najgorszych rzeczy. Pamiętajcie, że to my decydujemy o tym, jakich ludzi wpuszczamy do naszego życia i to, kogo z niego usuwamy nie powinno nikogo interesować. Nie bójmy się szczerości. Jeżeli coś nam w kimś nie pasuje - powiedzmy mu to. Jeżeli uznamy, że to nie to, zerwijmy znajomość. Jest tylu ludzi na świecie, że nie musimy się kisić z jednym ogórem i marnować życia. 

31 komentarzy:

  1. Haha.... "Jest tylu ludzi na świecie, że nie musimy się kisić z jednym ogórem i marnować życia." padłam... "jednym ogórem" świetne podsumowanie :) tekst super... oby tak dalej, nawet nie wiem, co dalej napisać, bo cały czas myślę o tym "ogórze"... rozśmieszyłaś mnie na maxa. Pozdrawiam. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post. Ja co prawda mam jednego przyjaciela faceta, znam go już 16 lat, ale zupełnie nic nas do siebie nie przyciąga, więc raczej zdrowa relacja, a co do kobiet... Tak, zazdrosne, zawistne i wredne z nas babsztyle. Ciężko teraz o szczerość ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. temat rzeka ... przyjaznie damsko - meskie ...
    czasami nie wiem co o tym myslec .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja sama nie wiem co myśleć o przyjaźniach damsko męskich bowiem sama mam kilku kolegów z którymi się dobrze dogaduje, a nic między nami się nie psuje.. Jeśli chodzi o kobiety to prawda są złosliwe.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety często tak bywa, że w relacji damsko-męskiej ktoś się w końcu zakocha. Ja osobiście mam dwie prawdziwe przyjaciółki i więcej nie potrzebuję! <3
    https://justlittlewhiner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam przyjaciół facetów i może dlatego tak mam bo znamy się od dziecka i po prostu traktujemy siebie jak rodzinę. Wiem, że nie każdy tak potrafi. Co do przyjaźni z kobietami to mam takie samo zdanie jak Ty. Jest ciężko. Pewnie dlatego u mnie tak to jest z tą przyjaźnią... przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeważnie kumpluje się z facetami, bo łatwiej się dogadać :D A kiedy oboje mamy swoje drugie połówki, relacje są na luzie :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat przyjaźni damsko-męskiej jest bardzo skomplikowany i niejednoznaczny :) Bardzo fajny post i zgadzam się - szczerość to podstawa :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam przyjaciela, który jest mężczyzną, oboje mamy własne rodziny, więc na własnym przykładzie wiem, że taka przyjaźń jest możliwa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja również mam takie podejście, kiedy już myślałam, że znalazłam przyjaciela-faceta, on zazwyczaj zaczynał czuć coś więcej i na tym się to kończyło :D Także uważam, że jest to ciężki temat ;)
    Zapraszam i buziaki od VISSIEN-klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście uważam, że przyjaźń damsko-męska jest możliwa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis :P osobiście sama mam przyjaciela faceta zarówno on ma dziewczynę jak i ja chłopaka. Jak się z nim widzę to gorzej niż przekupki na placu :) umiemy sobie doradzić i pomóc w różnych​sytuacjach ale nigdy między nami chemi nie było nawet gdy oboje byliśmy samotni ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny wpis! Chociaż ja nie wierzę w przyjaźń damsko- męską :)
    Obserwuje kochana :*
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  14. z własnej perspektywy czasu wiem, że w okresie dojrzewania i byciu nastolatkiem, przyjaźn damsko -męska nie może istnieć, chyba że druga płeć jest homoseksualna. Dlaczego? W tym wieku buzują hormony i dopiero poznaje się świat dlatego też łatwo do takiej osoby poczuć popęd :) Kiedy jednak już minie się ten etap taka przyjażń jest jak najbardziej na miejscu. Ja z Mężem i rodziną mamy najlepszego kumpla :) Buziaki , obserwuje :*

    OdpowiedzUsuń
  15. JA sie pare raze przejachalam na niektórych moich pseudo przyjacielach, ale teraz wiem na kogo liczyc a na kogo uwazac:)

    buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  16. Wydaje mi się, że ludzie idealizują samą ideę przyjaźni. Naoglądaliśmy się filmów, naczytaliśmy książek... Moim zdaniem najważniejsze aby mieć kogoś z kim można porozmawiać na każdy temat i nie bać się, że później połowa miasta się o tym dowie. A ludzie nie są idealni, więc kłótnie to moim zdaniem zupełnie ludzka rzecz ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że przyjaźń damsko-męska istnieje, chociaż jest ona spotykana coraz rzadziej :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super post kochana, w relacje damsko męskie też nie wierze, ale w przyjaźń damsko damską tak :D Obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mam przyjaciela, z którym się przyjaźnię już 10 lat i nigdy nie było między nami żadnej chemii :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sama mam przyjaciela płci męskiej i dogadujemy się naprawdę dobrze, więc też nie widzę różnicy czy przyjaźnię się z dziewczyną czy z chłopakiem :)
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystko zależy od danej osoby, ale zgodzę się że najważniejsza jest szczerość, ale także bezgraniczne zaufanie ;) nasze charaktery mają duży wpływ na to, jak będzie wyglądać z kimś nasza przyjaźń i reszta relacji. Ale z doświadczenia wiem, że nie przyjaźnię się dalej z przyjaciółkami z gimnazjum/liceum, jakoś to wszystko się rozpadło, albo przez brak czasu albo jakieś kłótnie/zgrzyty... Bardzo ciekawy temat poruszyłaś :*

    OdpowiedzUsuń
  22. ja mam przyjaciela i długo to już trwa, więc wierzę w taką przyjaźń :)
    rewelacyjny blog <3 oby tak dalej!
    http://kaarollkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Moim najlepszym przyjacielem jest mój chłopak i to już się nigdy nie zmieni :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja wierzę w przyjaźń damsko - męską. Sama mam już przyjaciela 8 lat i... rozumiemy się jak łyse konie ;) Więc, temat rzeka.


    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. damsko-meska przyjaźń istnieje, ale t musi być znajomość z dzieciństwa inaczej wkrada się pożądanie, zauroczenie, zakochanie jedna ze stron jest poszkodowana

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli podoba Ci się mój blog, zaobserwuj go by być na bieżąco. Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze. To co tu opisuję jest moją własną opinią i nie narzucam nikomu, by postępował według moich zasad. Szanuję komentatorów, którzy czytają posty do końca. Jeżeli chcesz napisać coś niemiłego, przemyśl to dwa razy. :)
~ jarmosievitz

Copyright © 2014 jarmosievitz , Blogger