#11 blog a nie vlog

    Kiedyś myślałam o tym, żeby założyć pogadankowego vloga, na którym będę dzielić się z wami moimi przemyśleniami na przeróżne tematy. Dlaczego więc tego nie zrobiłam i piszę posty na blogu? Bo wydaje mi się, że jest to większym wyzwaniem. Trudniej jest dotrzeć do człowieka przez coś, co jest napisane niż przez film, ponieważ ludzie są leniwi. No taka nasza natura. Chcemy mieć wszystko podane pod nos. Wolimy kliknąć w link i obejrzeć film, niż przeczytać tekst i nie daj boże, wyciągnąć z niego jakieś wnioski. 
   Najłatwiej jest zrzucić to wszystko na to, jakie mamy teraz czasy. Przecież otaczają nas telewizory, komputery i telefony. Ale czy ktoś nas do tego przywiązuje? Czy ktoś każe nam godzinami wlepiać wzrok w ekran telefonu zamiast czytać książkę czy gazetę? N i e. Robimy to z czystego lenistwa. Łatwiej jest przyciągnąć czyjąś uwagę głupim obrazkiem czy filmikiem, bo tekstów już prawie nikt nie czyta. Najgorsze jest to, że nie robią tak tylko osoby młode. Coraz więcej starszych osób zamiast dawać przykład młodszym, spędza czas przed telewizorem czy z nosem w telefonie. Tracimy czas, podczas którego moglibyśmy chociażby porozmawiać o tym, jak minął nasz dzień. Denerwujemy się, że nic nie idzie po naszej myśli. Z nikim nie potrafimy się dogadać. Dzieje się tak, bo nie żyjemy w realnym świecie, tylko w cyberprzestrzeni. Zapominamy o najważniejszych wartościach i dążymy za tym, co modne.  W wolnej chwili siadamy przed telewizorem i oglądamy tasiemce. Zabijamy swój cenny czas i robimy sobie z mózgu papkę. Oglądamy wyidealizowane światy, w których nigdy nie będziemy żyć. Mamy pretensje do innych, że nie zachowują się tak jak aktorzy w filmie. A czy nasze życie faktycznie byłoby wtedy piękniejsze? Po pewnym czasie znów czulibyśmy pewien niedosyt.
   Czy nie warto jest w wolnym czasie sięgnąć po książkę, a nie wlepiać oczy w monitor komputera? Czy naprawdę musimy na własne życzenie upośledzać nasze umysły? To co widzimy w kolorowych ekranach nigdy się nie spełni, więc przestańmy za tym gonić. Zwolnijmy trochę. Bardzo ciężko jest znaleźć czas na przeczytanie czegokolwiek, a na oglądanie już nie, prawda? Oglądamy jedząc, kąpiąc się, odrabiając prace domowe, ale nie znajdziemy choć odrobiny czasu na to, by przeczytać tekst, przeanalizować go i skłonić nasz mózg do myślenia. To przykre. 

26 komentarzy:

  1. Jak ktoś ma otwarty umysł, to wie, że warto :) I że świat się nie kończy na telewizorze, komputerze czy internecie. Ale mało uświadamiania w tych czasach, masz rację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, ja się oczywiście z Tobą zgadzam. Ludzie są pochłonięci wszystkim co wygodne. Zamiast isć na spacer wsiadają do samochodu. Zamiast czytać - oglądają. I owszem, nie mówię, że sama tego nie robię bo lubię filmy zarówno tak jak i książki :) jednak większość społeczeństwa korzysta z jednej propozycji - czyli filmu. Fajnie, że piszesz. Pisanie kształtuje człowieka bardziej, niż film :))

    OdpowiedzUsuń
  3. A to u mnie jest inaczej - wolę przeczytać niż oglądać :D I własny blog ma też ten plus, że można właśnie rozwijać pisarstwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknej majówki kochana:*

    Buziaki:*
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety takie mamy czasy, większość ludzi teraz siedzi przed komputerami... Ale muszę przyznać, że ja też tak mam... Więc nie będę krytykowała innych, skoro u mnie jest podobnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Napisałaś wszystko idealnie :) Jesteśmy leniwi, to racja. Np. mi ludzie się dziwią, że nie mam telewizji :p Ale po co mam mieć, skoro i tak w tej tv nic nie ma poza głupotami? Mam kilka seriali, które oglądam, ale są dostępne w internecie. A tak to uwielbiam czytać książki, choć ostatnio się w tej kwestii zaniedbałam.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety żyjemy w czasach w których każdy idzie na łatwiznę - i fakt większym wyzwaniem jest napisanie posta by ktoś to przeczytał, niż obejrzenie filmiku:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak to przykre, jeszcze starsi jak starsi, ale dzieciaki są już pochłonięte totalnie...a co dopiero będzie za kilka lat.

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ludzie idą na skróty. Na szczęście nie wszyscy. Jeżeli chodzi o You tube to na prawdę jest tam całe zatrzęsienie vlogów. Czy jakiś jest godny uwagi? Może kilkanaście... Natomiast użytecznych blogów jest wg mnie dużo więcej. Trzeba tylko lubić czytać - a to co wyniesiemy z tekstu, to już nasze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Uważam tak jak Ty. Warto zająć się czymś innym a nie tylko rzeczami, które są łatwe. Ludzie niestety często wybierają to co proste. Wolą oglądać głupie programy zamiast np. poczytać czy obejrzeć jakiś dokument. Pozdrawiam!
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. może i filmy przyciągają uwagę ale czytanie wymaga skupienia:)
    Wiem sama po sobie -gdy oglądam jakiś film czesto mi się zdarza w miedzyczasie coś klikać na telefonie:)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawda, że teraz jest moda na vlogi i wiele blogów nie ma szans przy materiałach filmowych. Po prostu ludzie są leniwi, tak jak napisałaś

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi :)I follow you and hope that you will come to me

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jakoś dla odmiany wole czytać blogi niż oglądać vlogi, sama nie wiem czemu...

    OdpowiedzUsuń
  15. o tak w tych czasach ludzie są zbyt leniwi żeby coś przeczytać <3
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja lubię to,ze kiedy czytam książki moja głowa sama obrazuje to co dzieje się w książce na własny sposób, według własnej wyobraźni. Z filmem jest znów tak,że widzimy to co widzimy i tak nam zostaje to w głowie.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja szczerze mówiąc nie lubię oglądać vlogów ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Czy naprawdę musimy na własne życzenie upośledzać nasze umysły?" podoba mi się to zdanie :) Dobra robota, kontynuuj ją. Pozdrawiam. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja uwielbiam czytać i po szczerości jestem wielką przeciwniczką telewizji (chodzi mi tu głównie o uzależnienie od tego i przesiadywanie przed telewizorem/youtubem kilku godzin dziennie). Zgadzam się też, że trafienie do kogoś przez bloga jest o wiele trudniejsze niż przez youtube. Świetnie piszesz!
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Hmm... wydaje mi się, że to jest dosyć "kontrowersyjny" temat. Ile ludzi tyle opinii na ten temat. Jeszcze niedawno byłam tego samego zdania co Ty - przeczytanie książki przynosi więcej korzyści niż wysłuchanie audiobooka. I nadal uważam, że jest w tym trochę racji, ale nie można popadać ze skrajności w skrajność. Czasy się zmieniają, technologia się rozwija, a więc i my musimy iść z duchem czasu. Wyciągać wnioski można równie dobrze z filmiku. Tu sporo zależy od tego jakie treści śledzimy, a nie to w jakiej formie są one podane ;) Co nie zmienia faktu, że uważam, że powinniśmy spędzać czas również bez użycia tychże technologii ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Człowiek ma tendencje do ułatwiania sobie życia, po prostu :) Jak coś mu nie sprawia przyjemności (czyli czytanie dla niektórych), to nie będzie chciał poświęcać temu czasu ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli podoba Ci się mój blog, zaobserwuj go by być na bieżąco. Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze. To co tu opisuję jest moją własną opinią i nie narzucam nikomu, by postępował według moich zasad. Szanuję komentatorów, którzy czytają posty do końca. Jeżeli chcesz napisać coś niemiłego, przemyśl to dwa razy. :)
~ jarmosievitz

Copyright © 2014 jarmosievitz , Blogger